




Nasza szkoła realizuje projekt Laboratoria Przyszłości. Jest to program edukacyjny finansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją Laboratoriów Przyszłości jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której uczniowie będą mieli możliwość budowania kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Dzięki otrzymanemu wsparciu nasza szkoła została wyposażona w innowacyjny sprzęt: drukarkę 3D wraz z akcesoriami i kompatybilny z drukarką skaner, zestawy konstrukcyjne z mikrokontrolerem, czujnikami i akcesoriami służące, m.in. do nauki podstaw programowania i elementów robotyki, długopisy 3D oraz stacje lutownicze z gorącym powietrzem, które znajdą swoje zastosowanie w czasie lekcji szkolnych i zajęć pozalekcyjnych. Profesjonalny sprzęt do nagrywania obrazu i dźwięku – w tym przenośna kamera cyfrowa z aparatem, statyw, mikroport z akcesoriami, mikrofony kierunkowe, gimbal i oświetlenie posłużą do utrwalania i dokumentowania różnorodnych szkolnych inicjatyw. Ponadto wszystkie szkolne przedsięwzięcia będą realizowane przy wsparciu nowoczesnego nagłośnienia.
ROK SZKOLNY 2021/2022
Warsztaty z wykorzystaniem penów-3D: Ósmoklasiści tworzą amulety szczęścia przed egzaminem!
Trzymamy za Was kciuki!!
W ramach zajęć informatyki uczniowie klasy VI a zapoznali się z programem Tinkercad. Tinkercad to darmowy program do modelowania 3D online, który działa w przeglądarce internetowej. Jest on popularną platformą do tworzenia modeli do druku 3D, a także wstępem do geometrii bryłowej w szkołach:




Lekcje języka angielskiego z długopisami 3D w kl IV







Próba przed Gminnym Konkursem Piosenki Obcojęzycznej i Powiatowym Festiwalem Angielskiej Muzyki Rozrywkowej z wykorzystaniem profesjonalnego nagłośnienia i mikrofonów bezprzewodowych


Lekcje matematyki w klasach VII z wykorzystaniem długopisów 3D: Uczniowie na lekcji mieli za zadanie wykonać siatki graniastosłupów. Najczęściej wykonywali siatki prostopadłościanów oraz sześcianów. Taka forma lekcji bardzo spodobała się uczniom.




Występy uczniów podczas VIII Powiatowego Festiwalu Piosenki Angielskiej – Sułkowice 2022 w obiektywnie naszego aparatu i kamery


Zajęcia Koła Plastycznego w klasie V z długopisami 3D




ROK SZKOLNY 2022/2023
Nowy rok szkolny rozpoczął się od aktywnego włączenia się w ogólnopolską akcję „Narodowego Czytania” 2 września 2022 r. przy wspólnej lekturze ballad Adama Mickiewicza i wsparciu profesjonalnego sprzętu – nagłośnienia, kamery i aparatu ze statywami oraz oświetlenia.

16.09.2022 r. : Otwarta lekcja języka angielskiego przy wsparciu sprzętu: drukarki 3D, długopisów 3D, zestawów konstrukcyjnych z mikrokontrolerem, kamery na gimbalu, oświetlenia i mikroportów:



We wrześniu i październiku 2022 roku sprzęt ze szkolnych Laboratoriów Przyszłości posłużył nam do dokumentowania wycieczek szkolnych, imprez i projektów: – wycieczki integracyjnej klasy 5 do Klubu Jeździeckiego Stajnia Przylesie, -spotkania z native speakerem z Kanady, -pleneru malarskiego w Dobczycach, – wyjazdu ósmych klas do Muzeum Auschwitz-Birkenau, – wycieczki klas 4-6 do Sandomierza, – uroczystego ślubowania klasy 1
oraz – szkolnych obchodów Europejskiego Dnia Języków Obcych.
Zdjęcia i filmiki z każdej aktywności wykonane przy użyciu kamery cyfrowej i gimbala w zakładce „Aktualności”.

30.09.2022 r. Uczniowie klasy 8b – Konrad Bartosz i Kacper Jasek – wzięli udział w półfinale I Ogólnopolskich Mistrzostw IT i jako jeden spośród 2200 duetów z całej Polski zakwalifikowali się do finałowej dziesiątki, w ramach dywizji: druk 3D. Konrad i Kacper skorzystali ze szkolnych Laboratoriów Przyszłości aby poznać jeszcze więcej możliwości drukarki 3D i skanera do drukarki 3D aby 7 października br. zmierzyć się w Finale I Ogólnopolskich Mistrzostw IT podczas Poznań Game Arena.



26.10.2022 r. : Aparat fotograficzny z funkcją kamery pozwolił nam uchwycić szkolną akcję „Przerwa na czytanie” promującej czytelnictwo wśród uczniów i przedszkolaków:
28.10.2022 r. Zadanie podsumowujące Unit 1 na lekcji języka angielskiego: What’s your favourite school subject?



31.10.2022r. : Odwrócona lekcja w klasie 8b – Druk 3D: podstawy i parametry druku
Odwrócona lekcja nie polega na zamianie ról nauczyciel – uczeń. Polega na zmianie schematu lekcji – uczniowie samodzielnie opanowują temat w domu przed lekcją, a na zajęciach praktycznie ją utrwalają i ćwiczą pod okiem nauczyciela. W odwróconej lekcji to uczeń staje się aktywny w procesie zdobywania wiedzy.
W galerii możemy zobaczyć efekty pracy uczniów w programie graficznym Tinkercad oraz ustawienie parametrów druku.





09.11.2022 r. : Uroczystość 120-lecia Szkoły oraz nadania sztandaru społeczności szkolnej zrealizowana z wykorzystaniem nagłośnienia, miksera dźwięków, mikrofonów oraz profesjonalnego oświetlenia. Całe wydarzenie zostało uwiecznione przy pomocy sprzętu do utrwalania obrazu i dźwięku (aparat fotograficzny z funkcją kamery, gimbal):
15-18.11.2022 r. Przygotowanie do wyzwania #HackEdu2022, warsztaty z wykorzystania: aparatu fotograficznego z funkcją kamery, drukarki 3D, długopisów 3D, zestawu z mikrokontrolerem, stacji lutowniczej.
19.11.2022 r. : Zespół ósmoklasistów z naszej Szkoły wziął udział w wyzwaniu #HackEdu2022, podczas największego stacjonarnego hackathonu w Europie – HackYeah powered by GovTech Polska, pt.: „Moja lekcja w szkole jutra”. Zadanie polegało na stworzeniu przez uczniów projektu wymarzonej lekcji z wykorzystaniem sprzętu z katalogu wyposażenia Laboratoriów Przyszłości. Oliwia Suder, Laura Figuła, Julia Kasperek, Konrad Bartosz i Kacper Jasek zakwalifikowali się do obszaru nauki humanistyczne. Wypracowali lekcję pt.: “Przeszłość w przyszłości”, do przygotowania której wykorzystali różnego rodzaju rekwizyty (miecz i mikrofon wykonany z klocków LEGO i koronę, która powstała w drukarce 3D) i innowacyjne rozwiązania cyfrowe (gogle VR, kamerę i softaware do obróbki filmów, projekt do drukarki 3D). Stanęliśmy na podium, zgarniając II nagrodę!




Uczniowie z klasy I pod opieką wychowawczyni Pani Magdaleny Madej biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym pod hasłem: „Poznaję technologiczne triki, osiągam świetne wyniki”, którego pomysłodawcą jest Biblioteka Pedagogiczna w Ostrołęce. Założeniem projektu jest umożliwianie realizacji treści podstawy programowej kształcenia ogólnego w efektywny i atrakcyjny sposób – poprzez wykorzystanie narzędzi multimedialnych i informatycznych. Tym samym projekt zachęca m.in. do korzystania z programu „Laboratoria przyszłości” oraz odkrywania tajników współczesnych technologii. To również dzielenie się dobrymi praktykami między nauczycielami oraz wymianę wiedzy między szkołami. Jego głównym celem jest wsparcie edukacji informatycznej i medialnej. Honorowy patronat nad projektem sprawuje Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, natomiast patronem medialnym jest czasopismo „W cyfrowej szkole”.
18.11.2022 r. W ramach Modułu I pierwszoklasiści wzięli udział w warsztatach z podstaw projektowania w programie Tinkercad i druku 3D, pod czujnym okiem ósmoklasistów. Zadanie pierwszoklasistów polegało na wyborze dostosowaniu projektu i asyście przy drukowaniu wybranego zwierzątka które kojarzy nam się z jesienią. Wykorzystaliśmy sprzęt ze szkolnych „Laboratoriów Przyszłości”.









23.11.2022 r.: Sprzęt ze szkolnych Laboratoriów Przyszłości pozwolił nam w profesjonalny sposób zorganizować i udokumentować II Gminny Konkurs Poezji Śpiewanej „Słowa w posłusznym rytmie”, w którym wzięło udział 15 uczniów ze szkół podstawowych z terenu Miasta i Gminy Myślenice:


02.12.2022 r. Z wizytą u Burmistrza Miasta i Gminy Myślenice Pana Jarosława Szlachetki po sukcesie w #HackEdu2022. Pan Burmistrz otrzymał z rąk naszych ósmoklasistów wyjątkowy dedykowany upominek zaprojektowany i wydrukowany dzięki technologii 3D przez ucznia Konrada Bartosza. Brawo Konrad!



05.12.2022 r. Był to kolejny bardzo pracowity dzień dla naszych ósmoklasistów – 5-osobowy zespół podjął się stworzenia nagrania video przedstawiającego narzędzie edukacyjne z elementami wirtualnej rzeczywistości i nowych technologii, które mogłoby posłużyć do realizowania podstawy programowej z różnych przedmiotów i obszarów tematycznych. Zadanie konkursowe pn. „VR w edukacji” jest częścią tegorocznej edycji Immersion Festival (https://immersionfestival.pl), którego głównym celem jest pokazanie jak wielką rolę wirtualna rzeczywistość może pełnić we wszystkich dziedzinach sztuki, filmu, nauki i edukacji.
Do przygotowania lekcji vr posłużyły: gogle vr, aparat fotograficzny z funkcją kamery, gimbal, zielone tło fotograficzne greenscreen, a jej opis znajduje się poniżej:
Nudna i przewidywalna lekcja języka polskiego, odnosząca się do obowiązkowej lektury „Quo vadis”, zostaje przeniesiona do rzeczywistości wirtualnej dzięki użyciu gogli vr. W jednej chwili uczniowie eksplorują zakątki Rzymu, które zostało stworzone z dbałością o każdy szczegół. Przemierzają ulice starożytnego miasta wcielając się w postać Marka Winicjusza, którego celem jest odnalezienie ukochanej Ligii. Swoje poszukiwania rozpoczyna w starożytnej pogańskiej świątyni. Następnie trafia do łaźni i Koloseum, gdzie musi pokonać wymagającą przeszkodę. Kolejnym punktem jest dom Nerona, w którym trwa obfita uczta. Gracz-Winicjusz natrafia na samego cesarza rzymskiego, który za nim podąża i stanowi zagrożenie. Ostatnim punktem podróży jest więzienie. To tam główny bohater odnajduje – i w konsekwencji uwalnia – Ligię. Trzeba się spieszyć! Rzym płonie, ogień pochłania kolejne budowle, a mieszkańcy uciekają w popłochu.
W każdym z czterech miejsc na mapie starożytnego Rzymu gracz-Winicjusz odnajduje zagadki ukryte w skrzyniach. Pytania nawiązują do treści lektury – dotyczą faktów z życia Ligii. Tym samym stanowią doskonały sprawdzian wiadomości ze znajomości lektury. Gracz zdobywa klucze oraz odkrywa litery. Komplet kluczy stanowi swoistą przepustkę do uwolnienia ukochanej Ligii, litery natomiast tworzą wyraz: ROME.
Taka ultra-nowoczesna i interaktywna powtórka z treści lektury na pewno pozostanie w pamięci uczniów!


06.12.2022 r. Lekcja wychowawcza w klasie 4: uczniowie wykonywali ozdoby choinkowe za pomocą penów 3D. Ozdoby udekorowały gazetkę świąteczną w sali.




09.12.2022 r. Atmosfera zbliżających się Świąt udzieliła się w szczególny sposób na lekcji języka angielskiego w klasie 5 i 6. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem zabrali się za przygotowanie bożonarodzeniowych kartek z życzeniami w języku angielskim i przy wsparciu penów 3D. Oto fotorelacja z tego zadania – łączącego XIX-wieczną tradycję wykonywania kartek świątecznych z nowoczesną technologią!







Zadania z Modułu II Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego pod hasłem: „Poznaję technologiczne triki, osiągam świetne wyniki” uczniowie z klasy I zrealizowali przy wsparciu sprzętu ze szkolnych Laboratoriów Przyszłości:
22.01.2022 r. Wspólne kolędowanie uwiecznione za pomocą sprzętu ze szkolnych Laboratoriów Przyszłości.
27.01.2023 r. Przy okazji komersu klas ósmych, nasi uczniowie przygotowali dla swoich nauczycieli wyjątkowy upominek, a realizacja ich pomysłu była możliwa dzięki drukarce 3D.

14.02.2023 r. Walentynkowy wywiad to dzieło uczniów ze szkolnego samorządu uczniowskiego – uwiecznione przy wsparciu sprzętu ze szkolnych Laboratoriów Przyszłości.
23.02.2023 r. Aparat fotograficzny ze szkolnych Laboratoriów Przyszłości pozwolił nam na uwiecznienie obchodów Tygodnia Języka Ojczystego oraz zabawy karnawałowej klas 1-3.





28/02/2023 r. Uwieczniliśmy zmagania drużyn w Turnieju wiedzy o Stanisławie Wyspiańskim, w związku z obchodami Dnia Patrona szkoły


03/2023 r. Sfilmowany i zmontowany materiał filmowy pt. „Weź nie hejtuj, weź się przytul” dał naszym zdolnym uczennicom i ich opiekunom I miejsce w konkursie „NIE HEJTUJĘ, MOTYWUJĘ”, skierowanym do uczniów klas 6, 7 i 8 szkół podstawowych powiatu myślenickiego!
22/03/2023 r. Społeczność ZPO w Borzęcie została zaproszona przez do udziału w akcji #LubomierzChallengeDlaJulki, której celem jest pomoc dla Julki Nieckuli, która zmaga się z nowotworem. Realizacja tego zadania była możliwa dzięki doskonale wyposażonej pracowni szkolnej:)
24/03/2023 r. Szkole obchody Dnia Świętego Patryka – Patrona Irlandii i Pierwszego Dnia Wiosny zostały uświetnione dzięki wyposażeniu ze szkolnych Laboratoriów Przyszłości. Kamera i aparat pozwoliły uwiecznić najlepsze momenty – w tym pochód zielonego korowodu i zabawy w fotobudce, pojawiły się symbole irlandzkiego święta wykonane przy pomocy penów 3D, natomiast wydrukowane w technologii 3D breloczki – koniczynki trafiły do klasowych Mistrzów Kahoota.




24/03/2023 r. Rozstrzygnięcie Szkolnego Konkursu pt.:„Mistrz Tinkercada” dla uczniów klas V-VIII
Praca konkursowa dotyczyła wykonania autorskiego modelu statuetki lub pucharuw programie Tinkercad, służącym do tworzenia modeli 3D.
Komisja konkursowa w składzie: pani Patrycja Szlachetka-Stanach, pani Sabina Zając i pani Marta Ciemińska wyłoniła 3 zwycięskie prace, a tym samym tytuł „Mistrza Tinkercada” zdobyli:
Konrad Bartosz z klasy VIII B – za wykonanie projektu 3D, który cechuje jakość wykonania, precyzja oraz pomysłowość.
Duet Lena Wrona i Małgorzata Pandyra z klasy V – za wykonanie projektu 3D, który cechują wysokie walory estetyczne oraz nietuzinkowy pomysł.
Paweł Bartosz z klasy V – za wykonanie projektu 3D, który cechuje innowacyjność i wysoka jakość wykonania.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom podjęcia się tego wyzwania! Cieszy fakt, że projektowanie 3D przychodzi naszym uczennicom i uczniom z taką łatwością!





02/04/2023 r. Uczestnicząc w tworzeniu pięknych szkolnych wspomnień uwieczniliśmy nocowanie w wydaniu naszych piątoklasistów


21/04/2023 r. Gdy „czyny mówią głośniej, niż słowa”, a my mogliśmy uwiecznić działania naszych uczniów przy okazji Światowego Dnia Ziemi 🌎🌍🌏


08/05/2023 r. Eliminacje szkolne do II Gminnego Konkursu Recytatorskiego w języku angielskim oraz realizacja nagrań konkursowych naszych reprezentantek w obiektywie kamery.




Nagranie konkursowe Antosi pt. 'Old MacDonald had a farm’ zostało wzbogacone o nowoczesne rekwizyty – zwierzątka-wydruki 3D!
10/05/2023 r. W progach naszej szkoły gościliśmy telewizję. Nagranie było związane z promocją szkoły w dziedzinie cyfryzacji i osiągnięciami naszych uczniów w konkursach o zasięgu ogólnopolskim. Wizytę uwieczniliśmy dzięki szkolnemu wyposażeniu:
11/05/2023 r. Uwieczniliśmy wspomnienia z uroczystej Gali Finałowej podsumowującej konkurs plastyczno – filmowy skierowany do uczniów szkół podstawowych powiatu myślenickiego pod hasłem „NIE HEJTUJĘ, MOTYWUJĘ” w Kliszczackim Centrum Kultury. Nasz Zespół w składzie: Laura Figuła, Dorota Kołodziejczyk, Oliwia Suder i Kaja Wojtycza przygotował materiał filmowy, który zapewnił im najwyższe miejsce na podium!

17/05/2023 r. w Muzeum Niepodległości w Myślenicach miała miejsce uroczysta Gala zwieńczająca XVII Edycję Gminną Konkursu „Ośmiu Wspaniałych”. Laureatką została nasza uczennica z klasy 8B – Dorota Kołodziejczyk, a emocje z tego wydarzenia uchwyciliśmy w obiektywie naszej kamery:
19/05/2023 r. W ramach modułu III ogólnopolskiego projektu nasi pierwszoklasiści po raz kolejny uczestniczyli w warsztatach z drukarką 3D. Pierwszoklasiści tworzyli bryły przestrzenne i szukali przedmiotów w naszym otoczeniu odzwierciedlające ich projekty. Dzieci świetnie się bawiły ucząc się podstaw projektowania w programie Tincercard.


22/05/2023 r. Uwieczniliśmy IX Gminny Konkurs Przyrodniczo-Ekologiczny w naszej szkole:
Maj 2023 r. : Przedszkolaki z grupy Sówki wzięły udział w ogłoszonym w kwietniu konkursie filmowym w ramach projektu „Bezpieczna Szkoła Krokodylka Tirka”, ogłoszonym przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Zadanie konkursowe pod hasłem „Moja szkoła ambasadorem bezpieczeństwa w ruchu drogowym” polegało na powołaniu ekipy filmowej i stworzeniu filmu związanego z bezpieczeństwem ruchu drogowego. W konsekwencji każdy przedszkolak zaangażował się w produkcję filmu i miał swoją rolę w tym procesie. Dzieci wcieliły się w role scenarzysty, reżysera, scenografa, kamerzysty, aktorów i statystów. Przy realizacji pracy konkursowej niezawodny okazał się sprzęt ze szkolnych Laboratoriów Przyszłości.

31/05 – 06/06/2023 r. Obchody Dnia Dziecka w obiektywie naszego sprzętu:
Warsztaty cukiernicze klasy V
Wycieczka klas I-III do Krakowa
Ognisko klasy I
05/06/2023 r. XXI Dzień Angielski:
06/06-07/06.2023 r. Szkolna wycieczka w Pieniny – łapiemy wspomnienia!
Maj – czerwiec 2023 r. : Zespoły pierwoszklasistów i piątoklasistów zmierzyły się z pracami konkursowymi do ogólnopolskich programów Fundacji Orange: #MegaMisja i #SuperKoderzy. Oba programy zostaną zrealizowane w roku szkolnym 2023/2024, a tymczasem nasi prywatni SuperKoderzy z klasy V w załączeniu:
22/06/2023 r. W przeddzień zakończenia roku szkolnego 2022/2023 nasi uczniowie podjęli się różnorodnych sportowych wyzwań w ramach rywalizacji międzyklasowej, która przyniosła mnóstwo pozytywnych emocji! Na najwyższym miejscu podium stanęli uczniowie z klasy 8b, którzy w nagrodę otrzymali medale stworzone w drukarce 3D.

23/06/2023 r. Zakończenie roku szkolnego 2022/2023 było wyjątkowym przeżyciem zwłaszcza dla tegorocznych Ósmoklasistów. Wspomnienia z GALI KWIATY WYSPIAŃSKIEGO:
Czerwiec 2023 r. : W ramach podziękowania Nauczycielom nasi Ósmoklasiści stworzyli pierwszy – i ostatni w ich wydaniu jako uczniowie ZPO w Borzęcie odcinek szkolnej telewizji „Wyspian TV”. Okolicznościowe upominki stanowiły natomiast statuetki – wydruki 3D. Gratulujemy pomysłu i będziemy za Wami tęsknić!

Wrzesień 2022 r. – Czerwiec 2023 r. : Podsumowaniem całorocznej pracy Uczniów i Nauczycieli w ramach projektów cyfrowych, zaangażowania w promocję Szkoły i owoców tej współpracy jest z pewnością materiał filmowy przedstawiający Szkołę i sylwetkę Naszego Patrona – Stanisława Wyspiańskiego. Gratulujemy Twórcom – tegorocznym Absolwentom Szkoły z klasy 8b: Laurze, Julii, Oliwii, Kai, Konradowi, Karolowi, Kacprowi i Damianowi oraz Bohaterowi filmu – Dawidkowi! Z pewnością zostawiliście po sobie ślad!