Nasz patron
Gazetka szkolna
Archiwum 2016 Stowarzyszenie Pomocy Szkole 'Małopolska'

Aktualności - szkoła podstawowa

Wiadomość z dnia: 2017-06-07 14:54:34.

KLASA DRUGA CZYTA PRZEDSZKOLAKOM – ostatnie spotkanie

07.06 odbyło się ostatnie spotkanie klasy II z przedszkolakami w ramach projektu czytelniczego „Z książką na TY”. Tym razem uczniowie przygotowali opowiadanie z morałem pt. „Czarodziejskie słowo” Walentyny Osiejewej. Przedszkolaki słuchały, jak mały Pawełek złościł się, że starsze rodzeństwo i babcia go lekceważą. Dopiero przypadkowo spotkany staruszek zdradził mu tajemnicze słowo, które sprawiało, że inni uśmiechali się i byli skłonni spełnić jego prośby. Z tej opowieści dzieci nauczyły się, że istnieją czarodziejskie słowa pomagające w życiu - jednym z nich jest słowo „proszę”.

Projekt „Z książką na TY” trwał od listopada 2016 roku do czerwca 2017 roku. Odbyło się siedem spotkań, na których zarówno przedszkolaki, jak i drugaki dobrze się bawili jednocześnie zdobywając wiedzę.

Współpraca szkoły i przedszkola okazała się dużym sukcesem. Wszystkie dzieci poznały wartość książki, dowiedziały się, że może ona nie tylko bawić, ale także uczyć. Mam nadzieję, że nasze spotkania będą mile wspominane.

Wiadomość z dnia: 2017-06-07 12:32:25.

POWIATOWY FESTIWAL PIOSENKI ANGIELSKIEJ W SUŁKOWICACH

6 czerwca uczennica klasy 5 Kasia Cegielska wzięła udział w Powiatowym Festiwalu Piosenki Angielskiej w Sułkowicach. Kasia pięknie zaśpiewała bardzo trudny przebój Zary Larsson "Symphony", który bardzo podobał się zarówno publiczności jak i jury. Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia w następnych konkursach!

Wiadomość z dnia: 2017-06-05 09:48:53.

WYCIECZKA DO MUZEUM INŻYNIERIIi MIEJSKIEJ W KRAKOWIE

2 czerwca z okazji Dnia Dziecka klasy II pojechały na wycieczkę do Krakowa. Celem wyjazdu było Muzeum Inżynierii Miejskiej. Obejrzeliśmy w nim dwie ekspozycje stałe. Pierwsza „Z dziejów polskiej motoryzacji” prezentowała historyczne, polskie samochody i motocykle. Na ekspozycji obejrzeliśmy około 30 pojazdów i akcesoriów motoryzacyjnych. Pojazdy prezentowane były w następujących grupach tematycznych: polskie syreny, warszawy z Żerania, prototypy i motocykle. Można było podziwiać jedne z pierwszych tramwajów jeżdżących po Krakowie jeszcze przed wojną.

Druga sala to wystawa interaktywna „Wokół koła”. Jej celem była nauka przez zabawę. Ciekawe, liczne stanowiska pokazały nam szeroką skalę zastosowania koła w działalności ludzkiej. Mogliśmy m.in. pokręcić się w kole jak chomik, pojeździć na kwadratowych kołach po specjalnie przygotowanej drodze z wielkich rur czy budować kolistą budowlę z wielkich klocków.

Następnie udaliśmy się do hali, gdzie oglądaliśmy Wystawę Makiet Kolejowych organizowaną przez członków Krakowskiego Klubu Modelarzy Kolejowych. Mogliśmy zobaczyć pociągi poruszające się po makiecie o długości 100 m, wejść w pomniejszony kilkadziesiąt razy świat, w którym modele kolejek kursowały między stacjami kolejowymi różnych miejscowości, zatrzymywały się na stacjach, mijały wiadukty i mosty. Na wystawie został umieszczony okrągły tor, przy którym mogliśmy samodzielnie sterować modelem pociągu.

Po zwiedzaniu mieliśmy jeszcze trochę czasu, więc udaliśmy się do Mc Donald’s, aby nabrać sił na dalszą wędrówkę po Krakowie. Z przyjemnością obejrzeliśmy Bramę Floriańską i Rynek Główny w Krakowie, gdzie na koniec zakupiliśmy ciekawe pamiątki.

Wiadomość z dnia: 2017-06-05 09:43:44.

ZIELONA SZKOLA – JAROSŁAWIEC 2017

18 maja br. dwudziestu jeden uczniów pod opieką pań: Krystyny Dudek i Marii Suder wyruszyło w niezapomnianą podróż nad morze. Tym razem naszym celem była wioska nadmorska Jarosławiec. Następnego dnia w godzinach porannych dotarliśmy do ośrodka "Rafa". Rozlokowaliśmy się w pokojach i poszliśmy przywitać się z Bałtykiem. Morze było "troch" zimne, ale to nie przeszkodziło niektórym z nas w kąpieli.

Kolejne dni w Jarosławcu mijały nam bardzo szybko. Trochę tęskniliśmy…. Byliśmy na wycieczkach:

- Ustka: bunkry niemieckie z okresu II wojny światowej, marina, syrenka, spacer po porcie i po mieście;

- Krzemienica – posieka pszczół;

- Słowiński Park Narodowy: ruchome wydmy;

- Muzeum Etnograficzne w Klukach;

- Darłowo i Darłówek: zamek Książąt Pomorskich, port, Katedra, rejs statkiem pirackim;

- Paproty: gry i zabawy logiczne w labiryntach;

- Dolina Charlotty: zoo, wodne safari (sympatyczne lemury) i fokarium.

- Jezierzany - Galeria Rybaka i warsztaty morskie. Spacer nad jezioro Wicko

Zwiedziliśmy Muzeum Bursztynu, bawiliśmy się w Figloraju. Odwiedziliśmy stadninę koni i wszyscy mogli spróbować jazdy konnej. Oglądaliśmy egzotyczne motyle i spacerowaliśmy w przed "krzywymi lustrami". Wieczorem chodziliśmy na dyskoteki, graliśmy w piłkę, bawiliśmy się na placu zabaw. Jeden raz oglądaliśmy zachód słońca. Uczyliśmy się szant przy ognisku.

Najwięcej czasu spędzaliśmy nad morzem. Plażowanie, zabawy na plaży, czy budowanie piaskowych okrętów zajmowały nam sporo czasu. Zimną wodę w Bałtyku rekompensowały nam codzienne zabawy na basenie w ośrodku i mile spędzony czas w Aquaparku. Często chodziliśmy na lody i gofry.

W czasie zielonej szkoły odbywały się lekcje. Przywieźliśmy dzienniki z pobytu. Powstaje "Księga skarbów" Słowińskiego Parku Narodowego, wyliczyliśmy budżet wyjazdu itd.

29 maja spakowaliśmy walizki I ... wróciliśmy do Borzęty. Uśmiechnięci i opaleni, bo pogoda była dla nas szczególnie łaskawa.