Nasz patron
Gazetka szkolna
Archiwum 2016 Stowarzyszenie Pomocy Szkole 'Małopolska'

Aktualności - szkoła podstawowa

Wiadomość z dnia: 2017-06-23 13:14:39.

WYCIECZKA DO RABKOLANDU

To dopiero był dzień. Klasa IIIb udała się do parku rozrywki „Rabkoland” w Rabce. Zaczęliśmy od warsztatów teatralnych w teatrze „Pacynka”. Każdy mógł spróbować swoich sił na scenie, tworzyć własną historię za pomocą pacynek i własnej wyobraźni. Następnie udaliśmy się zdobywać kolejne atrakcje: jechaliśmy pociągiem wśród aren w Cyrku Wielkim gdzie witały nas ruchome figury, szaleliśmy w Rura Parku, traciliśmy równowagę w Odwróconym Domu, bawiliśmy się w Domu Śmiechu i Strasznym Dworze. Cała klasa oderwała się od ziemi w Latającym Autobusie, jeździła samochodzikami Formuły 2 i rowerkami wodnymi. Odważni ruszyli wagonikami po torach Rabka Express i podziwiali piękną panoramę z Wielkiego Młynu. Zabawa w Wiosce Wikingów też dostarczyła wielu atrakcji. Szkoda, że panie kazały wracać. Dzieci deklarowały jednak, że wrócą tam z rodziną.

To była udana wycieczka na koniec klasy trzeciej.

Wiadomość z dnia: 2017-06-21 09:59:22.

WIOSKI ŚWIATA – WĘDRÓWKA PRZEZ KONTYNENTY!

20 czerwca uczniowie klasy I i III a pojechali na wycieczkę do Parku Edukacji Globalnej „Wioski Świata” w Krakowie. Zwiedzając osady z różnych części świata mieli okazję poznać kulturę, tradycje i ciekawostki z życia mieszkańców Azji, Ameryki Północnej i Południowej, Afryki, Australii i Oceanii, a nawet Grenlandii. Pierwszoklasiści uczestniczyli w warsztatach „Dzień z życia w Afryce”, podczas których poznawali codzienne życie ich rówieśników z Ghany i Kenii. Uczniowie klasy trzeciej we wnętrzu tipi odkrywali kulturę Indian Ameryki Północnej. Dzieci mogły zobaczyć i dotknąć przedmioty codziennego użytku i stroje, zagrać na instrumentach, czy pobawić się zabawkami z afrykańskiej wioski. Spontanicznie angażowali się w gry i konkurencje drużynowe i potrafili świetnie ze sobą współpracować.

Wiadomość z dnia: 2017-06-20 10:58:49.

PROMOWANIE DZIEDZICTWA

Uczennice z naszej szkoły, członkinie Szkolnego Koła Turystyczno - Przyrodniczego brały udział w Ogólnopolskim Konkursie Krajoznawczym „Poznajemy Ojcowiznę”. Celem konkursu było propagowanie turystyki, promocja naszych rodzimych krajobrazów, środowiska przyrodniczego, architektury, kultury, dziejów naszej historii czyli generalnie dziedzictwa. Klaudia Ćwierz, Natalia Rokosz oraz Natalia Surówka, wszystkie z klasy piątej wykonały pracę „Brońmy się przed zapomnieniem”, za którą uzyskały II miejsce na szczeblu powiatu oraz III miejsce w eliminacjach wojewódzkich.
Gratulujemy i życzymy powodzenia na przyszłość.

Wiadomość z dnia: 2017-06-20 10:58:11.

PIELGRZYMKA DZIECI PIERWSZOKOMUNIJNYCH

„Karolina od najmłodszych lat ukochała modlitwę i starała się wzrastać w miłości Bożej. We wszystkim była posłuszna rodzicom, z miłością i troską opiekowała się licznym młodszym rodzeństwem”. Nie jest to opis niedoścignionego wzoru do naśladowania, lecz prawdziwe życie młodej dziewczyny - Karoliny Kózkówny, która broniąc swojej godności w listopadzie 1914 roku zginęła z rąk rosyjskiego żołnierza. Papież Jan Paweł II, 10 czerwca 1987 roku beatyfikował Karolinę. Do Sanktuarium, w którym leży Jej ciało w miejscowości Zabawa, 8 czerwca 2017 roku, pielgrzymowały dzieci klas trzecich. Podczas Mszy Świętej odprawionej przez księdza Proboszcza Stanisława Bielarza, nie tylko dziękowaliśmy za dar Pierwszej Spowiedzi i Komunii Świętej, lecz za wstawiennictwem tej błogosławionej, modliliśmy się także za nasze rodziny i wszystkich pracowników Szkoły. Podziwiając piękne Sanktuarium, z zapartym tchem słuchaliśmy historii Jej życia, oglądaliśmy Kaplicę męczenników XX - XXI wieku i ofiar przemocy. Zwiedzaliśmy rodzinny dom w Wał - Rudzie, Muzeum i Kaplicę błogosławionej Karoliny oraz wiele urokliwych polskich terenów, w których zlokalizowane były: szlak męczeństwa i droga krzyżowa. Prócz religijnego posilenia swojej duszy, plac zabaw z mini parkiem linowym oraz wiejska chata z klimatyczną restauracją, zaspokoiły nasze najbardziej podstawowe potrzeby ciała. Szczęśliwi, pełni nadziei, że po tej pielgrzymce będziemy lepszymi ludźmi, a błogosławiona Karolina spojrzy na nas z nieba, z radosnymi pieśniami na ustach wróciliśmy do swych domów.